Volím Václava Klause

Definitivně jsem se rozhodl. V těchto volbách budu volit Václava Klause. Je to jediný president, o němž si mohu říct, že s velkou částí jeho názorů souhlasím a že velmi často hovoří i za mě. Ne vždy. Není dokonalý – to nelze očekávat od žádného politika.

Vždy jsem oceňoval, že se Václav Klaus dokázal vzepřít hlavnímu mediálně-politickému proudu a poctivě promýšlel otázku globálních změn klimatu a jejich dopadu na světovou politiku i lidskou svobodu. Ačkoliv tím kacířsky odporoval dogmatu o člověkem způsobeném globálním oteplování. Musel kvůli tomu čelit posměškům, že není odborník na danou oblast od lidí, kteří jsou odborníky ještě menšími (třeba někteří členové Strany zelených), nebo od těch, kteří se spoléhají na další neodborníky (zejména na Ala Gorea).

Rovněž jsem oceňoval, že díky němu mohl v českém a evropském veřejném prostoru důrazně zaznít kritický názor na současné směřování evropské integrace. Jsem mu vděčný, že jsem v době českého předsednictví EU mohl být hrdý na to, že je president České republiky, když pronášel svůj brilantní projev na vůči němu velmi nepřátelské půdě Evropského parlamentu. Vyžadovalo to od něj velkou dávku odvahy a osobní statečnosti.

Což je vlastnost, již si na něm velmi cením. Dává ji najevo i teď, když čelí velkému mediálnímu lynči kvůli svému poslednímu a nejpropíranějšímu aktu v roli presidenta. Nedokážu posoudit, nakolik byl tento jeho krok správný. Nejsem odborník na právní záležitosti. Vím jen, že na to měl právo. Vím rovněž, že média ráda vyzobávají z tisíců případů ty nejšťavnatější, aby co největší část veřejnosti naladili na antiklausovskou vlnu. Vím rovněž, že v mnohých případech prezentují neověřené informace – vydávají za hotovou věc, že amnestováni budou lidé, o nichž to ještě vůbec není jisté. Případně dávají přehnaný prostor lidem, kteří jsou vedeni osobními zájmy – např. Haně Marvanové. Ať amnestii hodnotíte jakkoliv – presidentova statečnost je obdivuhodná.

Jak jsem již řekl, Václav Klaus je jediný možný president, o němž si mohu říct, že s velkou částí jeho názorů souhlasím a že velmi často hovoří i za mě. Nevadí mi, že tomu tak není ve 100 % případů, protože to od něj neočekávám. Je to totiž politik, nikoliv duchovní guru. Bohužel však nemohu říct, že bych alespoň z poloviny tak často souhlasil s kterýmkoliv z devíti nabízených kandidátů. Nemyslím, že by někdy mohli hovořit i za mě. Alespoň tyto dvě maličkosti očekávám od politika, který je hoden mého hlasu.

Proto volím Václava Klause.

Václav Klaus ale nekandiduje.

Nevolím tedy nikoho a ušetřím si potupnou cestu k volební urně a zpět.

Nemohu jinak.

Autor: Bohumír Žídek | pátek 11.1.2013 23:32 | karma článku: 31,46 | přečteno: 1928x
  • Další články autora

Bohumír Žídek

Koho mám volit?

6.4.2012 v 23:44 | Karma: 22,12
  • Počet článků 28
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3929x
OLD Whig.