Úterý 6. června 2023, svátek má Norbert
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 6. června 2023 Norbert

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Edenic

Pobavil jste mě

jako paní Holubová, i když ta spíš asi nechtěně. Pro všechny angličtináře velmi doporučuji skvělý blog Jamese Delingpola, který píše o globálním oteplování z pohledu pravičáckého zdravého rozumu a vtipu jako málokdo. http://blogs.telegraph.co.uk/news/author/jamesdelingpole/

0/0
26.3.2010 18:51

Humprey sir

Kikina Holubová

;-D

0/0
29.6.2009 13:46

kraken

ja bych dodal link

na jeden velmi zajimavy clanek. Uz jsem ho na ruznych diskuzich uvadel, ale me se ten clanek moc libi a kdyz jsem ho cetl prvne, tak mi prinesl uplne novy pohled na vec, neco o cem jsem do te doby nevedel:

http://www.euroekonom.cz/analyzy-clanky.php?type=jz-globalni-oteplovani-ochlazovani

0/0
11.6.2009 0:20

Libovůle

Re: ja bych dodal link

Článek je zajímavý, také jsem ho četla. Stejně si myslím, že každý má právo se k uvedenému tématu vyjádřit.I Klaus. Nezastírám, že mě jeho arogance také občas naštve. Ale když se již několikrát po sobě jeho prognózy splnily, ať se týkaly čehokoliv, je třeba se nad jeho slovy alespoň zamyslet.

Poslanci se snaží částečně napravit strašlivou distorsi trhu, kterou sami způsobili a chtějí tedy snížit výkupní cenu solární elektřiny. Ta totiž dnes činí téměř 14 Kč za kWh, přičemž tržní cena jedné kWh jsou koruny dvě. Přitom se mohly zachovat tržní principy od počátku: dražší zelenou energii si mohli dobrovolně kupovat příznivci zelených, což je kol pěti procent obyvatel, tedy pěkný segment trhu. Proč to pak ale máme platit nedobrovolně všichni z našich daní? Také nejíme všichni bio potraviny. Můj názor.

0/0
26.3.2010 18:39

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: ja bych dodal link

Hlavne Klaus premysli, je inteligentni a nastuduje si zdroje (nekde jsem cetl porovnani, kde zjistili, ze nezdelany, ale inteligentni clovek se zdravym rozumem ma vyrazne vyssi uspesnost v dlouhodobejsich prognozach, nez zaujaty a arogantni odbornik. Cili klid neni ani tak v odbornosti, jako hlavne otevrene a nezaujate mysli). Kdezto zeleni verozvestove jsou tvrde za byznnysem a fatka deformuji a interpretuji dle svych potreb. To se provalit musi, jen je otazka kdy - aby nenapachali vic skod, nez je nutne.

0/0
26.3.2010 19:20

j@ck

Klaus ma na nazor pravo

jen spouste lidi vadi, jak agresivne a arogantne jej prezentuje, aniz by k tomu mel odpovidajici kvalifikaci. On proste tvrdi, ze je to tak a tak, a kdo tvrdi opak, tak je blbec. Takovy postoj zcela samozrejme drazdi, i mne. Klaus je proste jen pitomy ekonom, a to jeste spatny, obklopuje se idioty typu Hajek, ale sve pravdy hlasa tak suverenne, jako by to mel nobelovu cenu za objevy v atmosfericke fyzice.

0/0
10.6.2009 23:11

kraken

Re: Klaus ma na nazor pravo

ano, ma velke ego. Ale to vetsina politiku a troufam si rict, ze to k politikum patri. Myslim, ze clovek bez velkeho ega se v politice nemuze dostat nahoru, protoze velke ego mnoha lidem imponuje. Jak ja tvrdim o vojevudcich - jak by vojaci meli verit vojevudci, ktery neveri ani sam sobe?

A Klaus je pomerne dost chytry. Chytrost (neboli inteligence) ma oproti vzdelani jedno ohrom,nou vyhodu - umoznuje ruzna sebrana fakta analyzovat a udelat z nich vlastni zavery, kdezto vzdelani umoznuje jen nasprtat se velke mnozstvi faktu a pak je papouskovat. A mnoho zelenych ziska nejake vzdelani (nemluvim o tom, ze zaujate a jednostranne podavane) a to papouskuje, takze clovek, co ma take nejka fakta, ale umi na nich stavet dal ma navrch.

Ja se Klauzovi tolik nedivim za jeho aroganci, protoze casto proti nemu nastupuji papouskujici polovzdelanci, kteri kdyz jim dojdou argumenty, tak nadavaji (narknou  vedce, ze je placen prumyslem-nejoblibenejsi trik)

0/0
11.6.2009 0:18

Libovůle

Re: Klaus ma na nazor pravo

kraken: Naprostý souhlas, líp bych to neřekla :-)

0/0
26.3.2010 18:41

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: Klaus ma na nazor pravo

diky (kraken je muj byvali nick :-) )

0/0
26.3.2010 19:20

emil tady nebyl

Re: Klaus ma na nazor pravo

ja myslim, ze problem bude jinde. na neho momentalne proste temer nikdo NEMA, stejne jako bylo v 80. letech v csr jen par ekonomu, kteri se s timto spatnym ekonomem mohli porovnavat. a to budi prirozene u trapasliku nenavist, ktera se ventiluje na jeho politickem stylu - nesnazit se nekomu nadbihat a delat ustupky, pripadne se ridit pruzkumy, ale ostre formulovat peclive vyargumentovana stanoviska (protoze dobre vi, ze opacny pristup je velmi kratkozraky)

0/0
29.6.2009 13:40

S.T.A.L.K.E.R.

Uhodil jsi hřebíček na hlavičku, ale zůstal moc při zemi.

Ono to totiž není jenom o globálním oteplování - ono to je o chybě v systému. Anebo ještě lépe - o chybném systému. Konzervativci, monarchisté a totalitáři budou říkat, že demokracie je vládou lůzy. Každý z trochu jiného důvodu, to je ovšem jedno... Nojo, jenomže demokracie není jenom vláda lůzy ve smyslu (jak to je nejčastěji prezentováno) jako "masa hňupů si zvolí vůdce, pár chytrých nemůže jejich množství přehlasovat". Ono to je také tak, že hňupové si mohou zvolit zase jenom hňupy - tedy většinu hňupů. A tyto hňupy my potom nazýváme poslanci, senátory, ministry, premiéry a prezidenty. Prostě - politiky.

Nutno říci, že tahle verbež je v odůvodnění své supremace značně vynalézavá. Snaží se všechny přesvědčit, že není důležité, jak člověk problematice rozumí, ale k jaké straně patří a jak je "legitimován voliči". Jako by počet hlasů masy nahrazoval mozkové závity...

Nejlépe to je vidět na kauze naší odbornické vlády a postoji k ní v cizině. Co jí nejvíce vyčítají? To, že je vládou

0/0
10.6.2009 23:06

S.T.A.L.K.E.R.

Re: Uhodil jsi hřebíček na hlavičku, ale zůstal moc při zemi.

"bez voličského mandátu", NEPOLITICKOU A DOKONCE  -  JE VLÁDOU ODBORNÍKŮ. Zejména to poslední mi hlava nebere, dokud si neuvědomím, že jde o projev pudu sebezáchovy politických senomlátilů. Kdyby se totiž ukázalo, že vláda odborníků je schopnější než oni (ponechávám stranou, že někteří nynější "odborní" ministři na tom nejsou s odborností o moc lépe než jejich političtí předchůdci), kdo by o ně stál?

Prostě politik si může mlátit slámu na jakékoliv téma, protože pokud se bude odborník 8-o, je to jenom jeho mínus, protože nerozumí "širším souvislostem". Odborník je prostě hlupák stojící v podřízeném postavení jenom proto, že neoblepil republiku billboardy a nevymlátil hubou celé silo slámy na předvolebních shromážděních.

PROTO SI MŮŽE KLAUS I KDOKOLIV JINÝ JAKO POLITIK ŽVANIT COKOLIV, PROTOŽE oni nežvaní, ale zaujímají stanoviska. Když se jim zachce, budou moci klidně mlátit slámu na téma

0/0
10.6.2009 23:16

emil tady nebyl

Re: Uhodil jsi hřebíček na hlavičku, ale zůstal moc při zemi.

vase uvahy jsou ze stejneho vrhu, jako tvrdit, ze je chybny system vedeni podniku, kdy je senomlatil-manazer odpovedny akcionarum a ze odbornici-delnici by si tovarnu ridili mnohem lip sami...

0/0
29.6.2009 14:46

S.T.A.L.K.E.R.

Re: Uhodil jsi hřebíček na hlavičku, ale zůstal moc při zemi.

mimozemských civilizací. Jak říkám, chyba je v systému, který nad odborníky staví politiky. Otázkou je, zda odstraněním senomlátilů nebude destruován celý systém, případně kam by to vedlo. Ono totiž odstranění demokratických senomlátilů a jejich nahrazení odborníky, to byl již požadavek fašismu. A kam to došlo. Útěchou může být, že tehdy šlo o nahrazení jedněch senomlátilů ještě většími. Ale dokáží se odborníci sami prosadit proti hloupým politikům?

0/0
10.6.2009 23:20

kraken

Re: Uhodil jsi hřebíček na hlavičku, ale zůstal moc při zemi.

Pokud si muzu prihrat polivcicku, na podobne tema jsem napsal clanek:

http://petrhajek.blog.idnes.cz/c/83606/Volebni-pravo-zakladni-pravo-nebo-privilegium.html

a pak z nej vychazi dnesni http://petrhajek.blog.idnes.cz/c/87993/Lidska-prava-sama-pozitiva.html .

Ono jde o to, ze politika voli lidi. Voli ho vsichni lidi, kteri maji hlas. Coz ma dneska kazdy (coz neni uplne dobre - viz. uvedene clanky). A lidi nevoli podle odbornosti a nebo podle verohodnosti predkladanych planu, protoze tomu sami nerozumi. Voli podle toho, cemu rozumi, cili a/ sympatie (ten je osklivy, toho volit nebudeme), b/ jak hezky mluvi (hezky nerovna se pravdive nebo fakticky spravne!) c/ podle sloganu a jednoduchych, snadno pochopitelnych hesel, za d/ podle bulvaru (to cte kazdy) a za e/ podle znamosti -kdyz nekoho znam, tak je jasne dobry (viz. rpeferencni hlasy, co vytahli do parlamentu P.Ploce, protoze kdyz nas reprezentoval ve skoku na lyzich, musi byt prece dobry poslanec.

0/0
11.6.2009 0:09

kraken

Re: Uhodil jsi hřebíček na hlavičku, ale zůstal moc při zemi.

Dle stejne logiky ted nominuje Paroubek Brozovou a Sebrleho). No a kdyz lidi nevoli na zaklade nejakych faktu, protoze tem faktum nerozumim (ono se tezko vysvetluje, jak je spatne zadluzeni statu, lidem, co maji domacnost zadluzenou az po usi). Lidi voli na zaklade emoci, vlastnich pochybnych uvah a populismu. A toho musi politici vyuzit, je to pro ne evolucni nutnost. Pro vsechny, bez ohledu na cast politickeho spektra, co reprezentuji. A samozrejme jsou v tomto populismu vyrazne lepsi levicove strany, protoze slibuji raj na zemi a hlavne oskubat bohace, co to beztak vsechno nakradli.

0/0
11.6.2009 0:12

Glumik1

Klíšťata

Může mi někdo vysvětlit proč jsou klíšťata, tvor existenčně závislý na vhodné okolní teplotě, o 500 nadmořských metrů výše než před 30 lety?

0/0
10.6.2009 23:05

Zirkon

Re: Klíšťata

Já mám taky jeden problém: Středověké rčení  " Na  svatého Jiří vylézají hadi a štíři".

Taky  vylézají podle  teploty že.  A světe div se:  Hadi  vylézají o  měsíc později než ve  středověku a  štíři, ti se  kvůli zimě  odstěhovali až  do  středomoří.  Takže  tito  živočichové dnešní teploty  nevnímají jako  extra  teplé  ale  naopak.

0/0
10.6.2009 23:59

kraken

Re: Klíšťata

nejsem odbornik, takze nevim... ale jen tak strela od boku: co treba mutace, prizpusobovani se prostredi?

0/0
11.6.2009 0:19

Johyn

Re: Klíšťata

Já mám taky problém. Může mi někdo vysvětlit proč v druhohorách byl v Antarktidě savany a lesy a žili zde teplomilní dinosauři a nyní je Anta\rktida pod ledem. Proč v třetihorách bylo na ze mi daleko tepleji než dnes před tzv. Globálním oteplením. Pak najednou přišla doba ledová a ledovce pokrývaly např. Evropu až do střední  Evropy.

Pak se zase oteplilo. To taky lidé? Nebudou to spíš nějaké cykly na které člověk prakticky nemá vliv.

Pře 30 ti léty se naopak vyhrožovalo ochlazením.

A k těm odborníkům. Skutečně mi to připomíná středověkou inkvizici. Oni v té době také byli odborníci. Také určovali kdo za co může. Ten může za krupobití tak na hranici. Tito můžou za neúrodu šup tam s nima taky. A tihle uhranuli krávy a tak taky,

Dneska víme, že to byla hloupost ale tenkrát to byl odborný názor podpořen mnohými kapacitani. Ale jedna věc tam byla společná. Kdo s tím nesouhlasil a zkoušel nějak oponovat tak taky na hranici. Nepřipomíná to něco?

0/0
11.6.2009 6:36

Tramp_007

Problémek je trošku v tom

že z těch politiků jenom Klaus se vyjadřuje  jakoby z pozice odborníka.

0/0
10.6.2009 22:54

Godfrey

Re: Problémek je trošku v tom

Skutečně? Můžete to doložit? Určitě to nebude "problémek".

Nemáte pocit, že z posice odborníků se snaží vystupovat naopak nejrůznější environmentalisté?

0/0
10.6.2009 22:57

kraken

Re: Problémek je trošku v tom

a nepolitik Al Gore je sam ohromny odpornik a vubec tema nezpolitizovava.

A IPCC je naprosto odborna a nepoliticka organizace... a zadni odbornici, co nesouhlasi s fenomenem GO a nebo tim, ze ho nezavinili lide neexistuji a uz vubec nikdo z odnorniku nevystupoval z IPCC na portest proti jeho praktikam.

Je to o tom, jak psal autor - kdyz je nekdo odbornika je proti, je podplacn prumyslovou lobby, kdyz je to amater, tak keca o vecech o kterych nema ani paru. Kdyz je pro, muze kecat o cemkoliv z jakekoliv pozice, samozrejme ma pravdu.

0/0
10.6.2009 23:50

madqwert [EU]

Re: Problémek je trošku v tom

al gore se ekologii venuje od 70. let ;-D

0/0
11.6.2009 0:09

Ing.Rudolf Kitler-prezident ČSSR

Re: Problémek je trošku v tom

Leda od svých sedmdesáti ;-D;-D;-D

0/0
11.6.2009 5:56

baron Prášil

I nenávidět se musí umět

Eva Holubová možná neví nic o fungování globálních změnách klimatu, ale zato umí krásně nenávidět. Co rozhovor to  perla. Od ní by se mohl  i pan Bursík  něco přiučit .:-/

0/0
10.6.2009 22:51

Humprey sir

Re: I nenávidět se musí umět

no ba, Kikina jedna

0/0
10.6.2009 23:18

Ing.Rudolf Kitler-prezident ČSSR

Re: I nenávidět se musí umět

Holubové z chlastu už úplně mrsklo.

0/0
11.6.2009 5:56

barbarrosa

Re: I nenávidět se musí umět

poprvé s tebou souhlasím.

0/0
11.6.2009 9:37

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS