Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kaktusak

V pobaltí jsou teď vůbec samé nedemokratické

režimy.

0/0
1.8.2009 13:34

Jaroslav Fikar

Já vám řeknu...

...kdy ty šašci z Amnesty International jsou, v Brně v České mě otravují každý den poslední dva týdny. Když jsem se jednou u jedné slečny zastavil a snažil se navázat dialog, na moji otázku odvětila, že tady se ptá ona ;-DRv tím jsem s nima byl hotov.

0/0
30.7.2009 23:18

Eva D.

I svoboda projevu má hranice

Amnesty International je velmi citlivá na omezování svobody projevu – téměř padesát let hájí lidi, kteří za její využití platí uvězněním. Demokratická společnost musí být natolik silná, aby unesla i urážlivé či lživé výroky.

Právo na svobodu projevu ale není právem absolutním. Má-li být uplatňováno zodpovědně, může být ve výjimečných případech omezeno. Podněcování k nenávisti nebo násilí prostě nemůžeme považovat za legitimní uplatnění svobody projevu.

Je nanejvýš správné, že lidé jako Martin Morava mají možnost v rámci svobody slova obhajovat své názory před soudem. Soud  pak rozhoduje, kde ona míra svobody končí.

Omezení nesmí jít dále, než je nezbytné. Jinak hrozí umrtvení diskuse. Proto je třeba velkorysost (k snímkům jako Fitna nebo karikaturám proroka Mohameda v evropském tisku). Tolerovat šíření nenávistných projevů ale společnosti nesluší.

0/0
30.7.2009 18:41

kion123

Re: I svoboda projevu má hranice

AI je citlivá pouze v případě, kdy se jí to hodí.Jakmile se týká něco islámského světa, Číny- je ticho,a nemá v těchto zemích naprosto žádnou váhu a moc:-)

A zrovna se zmiňovat o toleranci v souvislosti s muslimy, je opravdu úsměvnéRv

0/0
30.7.2009 21:52

Honza Šimák

Re: I svoboda projevu má hranice

Slečno co to melete?;-O

0/0
4.8.2009 14:36

wrangler

Re: I svoboda projevu má hranice

Pokud jsem si mohl všimnout ve Fitně jsou zdokumentovány nenávistné projevy vyznavačů islámu nebo snad ne? A vůbec, vy jste ten film viděla?RvRvRv

0/0
4.8.2009 20:57

kion123

Karma

Tyto organizace křičí, jen když se kritizuje tzv. Západ, potažmo bílý heterosexuální muž, jenž je všemu ve světě na vině:-/-jinak je ticho po pěšiněR^!!;-€

Takové organizace jsou produktem neomarxistů z konce 50 let,a 60 let minulého století.Cílem neomarxistů z frankfurtské školy je rozvrácení jimi nenáviděného Západu, jeho imunitního systému židovsko-křesťanské civilizace!!

HRW a AI jsou jedním z hmatatelných výsledků, tohoto pochodu kulturními institucemi a médii, který začal po druhé světové válce!!!

0/0
30.7.2009 13:44

Lanta2004

Předpokládám,že jako student university jste schopen

posuzovat věci v souvislostech.Pokud ne,je mi vás líto.

Zákaz obhajoby práv homosexuálů(nikoli jak vy zřejmě úmyslně mylně uvádíte propagace homosexuality) je velmi špatná vizitka pro rádobydemokratickou zemi.Homosexuálové v Litvě se nikde nepředvádějí,neexhibují,ale poukazují na to,že jsou vůči většinové společnosti před zákonem znevýhodněni či přímo diksriminováni na právech.Mají proto v demokratické zemi právo na svou obhajobu formou demonstrací(prosím neplést si s gay pride akcemi,které mají výhradně zábavný charakter!)

Náckové a všechny na ně nabalující se skupny radikálů mají at už v náznacích či přímo a otevřeně za cíl potlačit práva druhých.

Jakožto student VŠ byste měl umět tyhle věci odlišit a jasně rozpoznat v čem tkví pravé riziko pro společnost.Homosexuálové to opravdu nejsou ani když vy chcete a přejete si to.

0/0
30.7.2009 13:12

Godfrey

Re: Předpokládám,že jako student university jste schopen

Ne, ne a ještě jednou ne. Každý vidí společenskou nebezpečnost v něčem jiném. Ti, co prosadili zákon v Litvě, si myslí, že "propagace homosexuality" (jak uvádím úmyslně v uvozovkách) narušuje nějaké společenské hodnoty, které považují za zásadní. Na to mají právo. Co už je špatné, když tento svůj zákon uzákoňují. Podobně to máte s těmi radikály u nás. Můj názor je takový, že nikdo nemá právo svobodu slova omezovat. Bouřit se proti tomu v Litvě a schvalovat to v ČR je čiré pokrytectví.

Od vás bych rád slyšel, jak může nějaká písničkaporušit nebo potlačit práva druhých. Mimochodem, vy ve vaší argumentaci používáte často podsouvání ("vy chcete" "přejete si to"), to není příliš korektní.;-)

0/0
30.7.2009 13:23

Godfrey

Re: Předpokládám,že jako student university jste schopen

Pardon, přepsal jsem se, má tam být ". Co už je špatné, když tento svůj názor uzákoňují."

0/0
30.7.2009 13:24

Lanta2004

Re: Předpokládám,že jako student university jste schopen

O konkrétním případu zákazu dané písně nic nevím.Proto k tomuto je všeobecně.Pokud  by text písně obsahoval výzvu k útoku či dokonce nabádání k potlačování práv kohokoli,pak je  její zákaz v pořádku,stejně jako je v pořádku například zákaz propagace drog.I slova či psaný text můžou určitou skupinu lidí povzbudit k tomu aby začali konat v praxi.Není proto možné akceptovat nabádání k trestnému činu( a může jít třeba i o náznaky).

Pokud by někdo zakázal text písně,která by žádným způsobem k trestnému činu nenabádala,pak není důvodu ji zakazovat.

Pro ilusteraci uvedu dva příklady aby byl jasný rozdíl.Pak možná pochopíte.Jinak s vámi souhlasím,že by v demokracii měla být co možná největší svoboda slova.

1. Homosexuál(cikán,žid či kdokoli jiný) je špína a tu musíme zničit - tak takový text by  v demokratické zemi musel být zakázán

2. Homosexuál(cikán,žid či kdokoli jiný) se  mi zdá divný a nemám je rád - takový text je v pohodě a má právo na to být vyřčen - vyjadřuje pouze názor autora

0/0
30.7.2009 13:34

Godfrey

Re: Předpokládám,že jako student university jste schopen

Já Vám rozumím, jak to myslíte. S těmi dvěma případy souhlasím v případě vážně míněného psaného textu.

Pokud jde však o hudbu (případně "poesii"), tam bych to tak nehrotil, protože vývzvy k násilí naleznete v mnoha písnňových textech, z nichž mnohé uričitě nemají s nacismem nic společného. Co si myslíte třeba o refrénu znění "Mlať skinheada do hlavy,"?

(nicméně v případě odsouzeného Moravce nedošlo ani k naplnění té dvojky, kterou byste toleroval, ten byl odsouzen vyloženě za jinotaje...)

0/0
30.7.2009 13:48

Pavel Skeptik

Re: Předpokládám,že jako student university jste schopen

a být multi kulti a etno idiot je pro studenta VŠ poviné?

0/0
30.7.2009 17:25

Michal007

Obávám se,

že písnička Dynamit by dnes Olympicu neprošla.

0/0
30.7.2009 12:43

[eT]

Nehodnotím osobu v článku,

ale za komunistů se dalo číst mezi řádky. Nyní jsou soudruzi poučenější :-/

0/0
30.7.2009 12:38

Hucul

Zakazujme si...

... gesta, slova, zkratky, pismena, posunky, modni doplnky a obleceni a vyrazy tvare. Jen do toho! Za nejakych 500 let uz nasbirame tolik tabu, ze budeme nehybni, nemi a nazi.

0/0
30.7.2009 12:15



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.