Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mirais

Proč by to nešlo legálně

Místo nějaké OSA (která je spíš organizací na vymáhání výpalného) by mohli konkrétní interpreti jejiž díla se často stahují, dostávat nějaké drobásky od uložišť jako uložto.cz a podobných, které tyto weby získají třeba na reklamě spojené se stažením žádaných věcí.

0/0
31.1.2012 12:52

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Proč by to nešlo legálně

To udajne chtel zavest Megaupload - novy obchod, kde by by 90% slo za autorama a 10% byla jeho provize (iTunes a podobne sluzby berou provizi 30%). Spekuluje se, ze to byl pravy duvod toho zatahu.

+2/0
31.1.2012 13:04

matesw

Re: Proč by to nešlo legálně

věřím že v dnešním světě je tohle možná opravdu ten pravý důvod okamžitého uzavení megauploadu

0/0
31.1.2012 13:10

styl34

Internet je zlo!

Stahování je zlodějna co by se neměla trpět!

+1/0
31.1.2012 12:31

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Internet je zlo!

Predpokladam, ze to myslite ironicky.

Stahovani je dle nasich soucasnych zakonu naprosto v poradku. 

Zlodejina to nemuze byt i kdyby dle zakonu povoleny nebyl - u zlodejiny kradezi majitel prijde o predmet, original. Stazenim neni original nijak poskozen. Je to pouze poruseni copyrightu.

Nez zacnete hlasat ideologicka hesla, zkuste se zamyslet.

0/0
31.1.2012 13:06

matesw

Re: Internet je zlo!

jasně a proto omezíme všechny, i ty kteří nic nestahují a budeme je na hranicích buzerovat a prohlížet jim telefony a mp3 přehrávače. Cenzura je humus a internet musí zůstat svobodný

0/0
31.1.2012 13:09

petrph

zájem o to kradené?

Pokud by bylo tak jednoduché a ekonomicky výhodné, tak by to ty kapely mohly udělat i legálně- natočit -třeba levně a na úvěr nějaké skladby, dát je legálně na internet a potom jen čekat až se jim začnou sbíhat tisíce lidií na koncerty. Ale obávám se že showbyznys je o něčem jiném...

0/0
31.1.2012 12:17

dolch

Re: zájem o to kradené?

Obávám se, že to mnohé kapely dělají. Ale spíš ty v začátcích, ty rozjetější už jsou zpravidla někomu upsané a tudíž by asi za takový čin rychle čelily žalobě. A myslím, že OSY a podobné organizace se hodně snaží aby vydávání free děl ke stažení zamezily i kapelám, které nikde uvázané nejsou.

+1/0
31.1.2012 12:23

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: zájem o to kradené?

K clanku "Absurdita copyrightu" me privedl presne podobny pripad. Hudebnik, dnes jiz starsi (Rolf Kasparek z Running Wild) vydal kdysi desky. Ty prvni jsou davno vyprodane. Mnoho fanousku je nema a chtelo by. Jenze spolecnost vlastnici copyright  odmita ona CD znovu vydat. Zaroven je nemuze vydat ani nikdo jiny (ani autor), protoze ta spolecnost ma copyright. Ten navic odmita prodat nekomu jinemu, kdo by ty CD vydal.

Takze ano - copyrighty velmi prospivaji hudbe i autorum :-/

0/0
31.1.2012 13:19

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: zájem o to kradené?

Ono se to tak i deje. Protoze je ale na trhu v teto oblasti velky pretlak, samozrejme jsou rozjezdy tezke a mnohe kapely ani nedostanou do stavu, kdy by se tim mohly zivit. Naopak - prijde mi uchylne, ze by melo platit, ze jen tim, ze nekdo ma kapelu, prohlasi se za umelce, by mel mit timto postarano o zivobyti. Kdo se ale vycleni z davu, uchyti se, muze to tak delat - pokud nema zavazujici smlouvy z dob rozjezdu.

0/0
31.1.2012 13:09

certik_bertik

no

Internet pomohl zatím jen takovým interpretům jako je Marie Pojkarová, nebo Vlastík Plamínek. Že by pomohla nějaké skutečné kapele ani ve světě se to moc nestalo pokud vím.

0/0
31.1.2012 12:12

quadro

Re: no

To se netyka POPu ze jo..

0/0
31.1.2012 12:22

certik_bertik

Re: no

tak hudbě obecně

0/0
31.1.2012 12:25

Godfrey

Re: no

Pro to samozřejmě neexistují žádná data. Není žádná statistika, kolik lidí zná skupinu jen díky internetu a jinak by se k ní nedostala. Ale intuitivně bych jmenoval ze skupin, které se chystají do Čech a za normálních okolností by na ně přišlo daleko méně lidí, pokud vůbec někdo, třeba tyto: Periphery (16. 2.), Russian Circles (5. 4.), Animals as Leaders (28. 4.)

0/0
31.1.2012 12:23

certik_bertik

Re: no

zase to ale není nic z čeho by si člověk trhal játra

0/0
31.1.2012 12:29

quadro

A proc stahovat hudbu.. kazdej neni zrovna sberatel.. :-)

Me staci co je k poslechu zdarma, nic nestahuju

0/0
31.1.2012 12:12

bodlinka

Přesně

můj první poslech blind guardian - "pirátská kopie". Díky tomu, že jsem měla možnost poznat tu hudbu zadarmo, mám dnes za sebou dva koncerty, mám mikinu i tričko a nové cd originál, prostě abych klukům ukázala, že se mi líbí, co dělají.

0/0
31.1.2012 11:56

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Přesně

Zrovna Blindy jsme koupili s kamozem napul - 2 CD, kazdy si nechal jeden orginal a druhy jsme si vypalili :-). A dneska uz jsem byl na koncertech, mam CD.. jen tricko jsem jeste nekoupil :-). Nakouknete:

http://petrhajek.bigbloger.lidovky.cz/c/236329/Fotoblog-navsteva-Slepeho-Strazce.html

0/0
31.1.2012 13:11

pedr64

ad3

když si to stáhnu, proč bych to potom ještě kupoval?

0/0
31.1.2012 11:53

Menno Coehoorn

Re: ad3

Predstav si,ze su ludia co chcu autora podporit. Aj mne sa to uz stalo. Strielacky moc nehram,ale kamarati mi doporucovali nech si zahram Stalkera a ja som nevedel ci ma to bude bavit. Stiahol som piratsku verziu a hral. Teraz mam doma vsetky tri dieli. Bracha zacinal u WoWka na free serveri teraz uz je rok a pol platiacim zakaynikom a poznam i viacej prikladov.

0/0
31.1.2012 12:05

dogeatdog

Re: ad3

Mohu potvrdit... stáhnu hru, vyzkouším, když opravu stojí za to, kupuji originál.

U muziky si troufám tvrdit, že kapela má vydělávat zejména na živých koncertech, nikoli svou tvorbou živit hypertrofní vydavatelství. Pokud bude CD stát výrobní náklady plus náklady na natočení, budu si je kupovat, protože jejich cena tak bude desetinová proti současnému stavu.

0/0
31.1.2012 12:14

Sanjuro

Re: ad3

u mě je ideální postup tento - pro mě nová kapela v klubu - stáhnu aktuální nahrávky - když líbí jdu na koncert - po vydařeném koncertě velice rád koupím cd přímo od kapely

0/0
31.1.2012 12:10

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: ad3

ja to treba delam. Prave kvuli podpore kapely.

0/0
31.1.2012 13:02

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Souhlasim,

spolecnosti bojuji hlavne lzi a demagogii. Pokud vas to zajima, napsal jsem k tomu par clanku: serie "Auto byste neukradli..." je o lzich a demagogiich spolecnosti, ale i o tom, co psal autor. A pak je par novejsich situacich prave o zamene autorskeho prava a copyrihtu i udalostech poslednich tydnu (clanek k Megauploadu mi vyjde dnes po druhe hodine):

http://petrhajek.bigbloger.lidovky.cz/r/58189/Internetova-svoboda-copyright.html

+1/0
31.1.2012 11:39

javaho

půl na půl

No ono to není zas tak černobílé, ale co hodně podporuje stahování jsou ceny originálů.:-/

0/0
31.1.2012 11:34

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: půl na půl

V zasade ma pravdu. Problem je, ze velke spolecnosti zaspaly v dobe, kdy mohly vymyslet novy obchodni model. Lidi se naucili stahovat, spolecnosti se prizpusobi hure. Ale i tak nejevi snahu, jdou cestou restrikci, jak zachovat puvodni obchodni model.

Hlavne stahovani neni nic spatneho - v nasem zakone mame povolenou kopii pro osobni potrebu. Navic jsou media a pametova zarizeni zatizena "vypalnym", ktere jde autorskym svazum.

S autorem souhlasim hlavne kvuli vlastni zkusenosti. Mnoho kapel jsem objevil, ze mi je nekdo doporucil, ja stahl... a uz mam doma CD, ale treba i tricko, byl jsem na koncerte....

0/0
31.1.2012 11:42

dolch

Re: půl na půl

Ahoj Petře. Ať si lámu hlavu jak chci, tak mně pro velké nahrávací společnosti nenapadá jiný obchodní model než "zaniknout" :-)

0/0
31.1.2012 12:20

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: půl na půl

Ahoj. Ano, teď ano. Ale ironické je, že do toho stavu se dostaly samy. kdyby zpočátky zareagovaly a přizpůsobily se vznikajícímu internetovému trhu, většinu lidí by ani nenapadlo se ucit kopirovat :-). Kdyztak jukni ke me, tam komentuji veci poslednich dni a za 2 hodiny bude venku i clanek k Megauploadu.

0/0
31.1.2012 12:30

dolch

Re: půl na půl

Dobře, zkusím se tam později mrknout.

0/0
31.1.2012 12:52

richardhorak

Ten kluk má recht!

R^

0/0
31.1.2012 11:32



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.