Úterý 6. června 2023, svátek má Norbert
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 6. června 2023 Norbert

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Yossariann

Vynikající článek

Díky za zdravý rozum.R^

0/0
30.6.2009 18:04

kaktusak

To je dobrý příklad,

že soukromé vlastnictví není a nemůže být absolutní, posvátné, nedotknutelné. Nejen co se týče kouření.

Nekuřáckou hospodu jsem ještě nezažil, takže zbývá jediná "svobodná volba", nechodit tam.

0/0
28.6.2009 22:59

forhend

Co ty víš o totalitě???

Apropó, kouření je nezdravé, o tom snad nebudeme diskutovat...:-)

0/0
28.6.2009 20:15

Godfrey

Re: Co ty víš o totalitě???

Vím dost.

Kouření je nezdravé, proč bys o tom chtěl diskutovat?

0/0
28.6.2009 20:23

Vlčí Lejno

Re: Co ty víš o totalitě???

Vysvětli mi, proč si tedy s tím příspěvkem vystupoval právě tady. V diskusi.

0/0
28.6.2009 20:23

varix

Hochu,hochu!

Vy toho asi mnoho o podnikání v pohostinství nevíte, že? Podle Vás má tedy podnikatel právo si svobodně stanovit pravidla provozu ve svém podniku. Představte si, že tomu tak vůbec není. Stát do toho hospodským kafrá v desítkách případů. Např. do podmínek jaké musí restarace dodržet po stránce hyginenických potřeb zákazníků (např. oddělené záchody pro personál a zákazníky), jak musí skladovat potraviny, po jaké době už nesmí podat zákazníkovi hotové jídlo, jakou míru musí mít podávané nápoje ap. a že po dodržování těchto pravidel tvrdě rajtuje hygiena a čojka  Představte si, že stát např. nepovolí provozovat hospodu, kde by se hospodský rozhodl, že hostům stačí pouze jedna kadibudka na dvoře, a že nepotřebuje v kuchyni tolik lednic a všechno bude skladovat jen v jedné lednici! To podle Vás je přece omezování svobody podnikatele, ne?

0/0
28.6.2009 20:02

Vlčí Lejno

Re: Hochu,hochu!

A já si myslel, že diskuse se vztahuje ke článku. Sem to ale naiva:-/

0/0
28.6.2009 20:08

Haidy

Re: Hochu,hochu!

To nic. Já taky. Věřte mi, že to není smrtelné. Občas to ani nebolí.

0/0
28.6.2009 20:14

pesimistka7

Re: Hochu,hochu!

Ale pro koho (pro jaké zákazníky) bude ten podnik, zůstává stále na podnikateli, ne? Když mohou být podniky kde se vaří, kde je pouze studená kuchyně, kde se nevaří vůbec, proč nemohou být i ty, kde se kouří, aby si zákazník mohl vybrat? :-/

0/0
28.6.2009 20:55

emil tady nebyl

Re: Hochu,hochu!

diskuze typu:

- narizovat kuracke/nekuracke rezimy je proti selskemu rozumu

- hochu, hochu - a co hygiena, to neni omezovani?

je velmi podmetna

ps: pripominat, ze spousta hospod ma lednici jednu, zachody jedny a nevalne, cast personalu bez zdravotnickych prukazu atd. je snad zbytecne. spis by bylo lepsi se zeptat, co vite o pohostinstvi vy, krom diskuznich teorii... Rv

0/0
29.6.2009 16:36

Konstrukter

souhlas

Zákaz kouření v restauracích je jen na jejich majitelích. Co by se ale mělo zakázat je kouření na ulicích, kde jsou nekuřáci omezováni kuřáky a nemají možnost jakkoliv se tomu jejich smradu bránit.

0/0
28.6.2009 19:55

Vlčí Lejno

Re: souhlas

Souhlasím! A na zastávkách mhd by se kouření mělo povolit, jelikož tam jsou kuřáci omezováni nekuřáky;-D

0/0
28.6.2009 20:11

Haidy

Re: souhlas

Taky jsem si všimla. Ale mají svobodnou volbu jezdit na kole a neotravovat se s nimi na zastávkách.

0/0
28.6.2009 20:24

Viky_

Souhlas

Podepisuju se pod autorův příspěvek!!

+ V hospodách kam chodim já kouřej i číšníci a servírky. Naopak by měli dostat míň peněz, protože narozdíl od pracujících v kanceláři požívají toho velkého privilegia, že si můžou zakouřit na pracovišti. ;-))

0/0
28.6.2009 19:16

Haidy

Re: Souhlas

;-D Tak tohle tu ještě nikoho nenapadlo.

0/0
28.6.2009 19:46

Haidy

potlačování osobní svobody

Kuřácké restaurace jsou na diskuzi. Ale mě zaujalo ...potlačování osobních svobod......  Problém je v tom, že kde je osobní svoboda jednoho, může končit osobní svoboda jiného. :-/

0/0
28.6.2009 18:37

Godfrey

Re: potlačování osobní svobody

Zde jde o právo majitele hospody určit si ve svém podniku vlastní pravidla, o tuto svobodu by jej plošný zákaz připravil. Nás jako návštěvníky restaurací by to připravilo o možnost volby mezi kuřáckými a nekuřáckými podniky, protože kuřácké by se potlačily.

0/0
28.6.2009 18:41

Haidy

Re: potlačování osobní svobody

Ještě, že tahle bota mě opravdu netlačí. Hospodu nevlastním a navštěvuji zásadně ty nekuřácké, pokud si mohu vybrat.   Ale mám ten dojem, že to měl být taky další krok, jak "motivovat" kuřáky k rozhodování se pro abstinenci a léčbě své hodně drahé a nezdravé závislosti. Jak už je teď jasné, nejsem kuřačka.

0/0
28.6.2009 19:03

Godfrey

Re: potlačování osobní svobody

Já jako nekuřák si nemyslím, že by takový krok byl vhodný.

0/0
28.6.2009 19:06

Haidy

Re: potlačování osobní svobody

To nechme na posouzení zákonodárcům. Vy ve mně vzbuzujete nezřízenou zvědavost, jak jste se k tomuhle tématu dobral, když jste,  jak uvádíte, nekuřák?

0/0
28.6.2009 19:13

Godfrey

Re: potlačování osobní svobody

Diskusemi se zastánci zákazu.

0/0
28.6.2009 19:21

Haidy

Re: potlačování osobní svobody

Tak hodně zdaru v téhle bohulibé činnosti.R^

0/0
28.6.2009 19:39

Vlčí Lejno

Re: potlačování osobní svobody

A co v restauracích zakázat pití alkoholu? nepomohlo by to alkoholikům?:-/

0/0
28.6.2009 20:03

Haidy

Re: potlačování osobní svobody

Zkuste s tím vyrukovat v poslanecké sněmovně. Nebo ještě líp v Bruselu. R^

0/0
28.6.2009 20:13

Aveva

Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

ale je spousta lidí, kterým to vadí.Rv

0/0
28.6.2009 18:09

Godfrey

Re: Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

A co s tím chceš dělat? Ve veřejných bazénech se koupe spousta malých dětí, tomu nezabráníš. Nějaké připomínky k článku?

0/0
28.6.2009 18:12

Vrah

Re: Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

Kecy prdy beďary. Tohle je ve všech bazénech, pokud vím, explicitně zakázáno, stačí si přečíst návštěvní řád. Vy snad odněkud víte, že autorovi močení do bazenu nevadí? Vy snad autora znáte a při této činnosti jste jej viděl(a)?

0/0
28.6.2009 18:13

Haidy

Re: Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

Tak tohle by neuhlídal ani šmírák. ;-D Jedině sondička namontovaná každému na tělo. Připojená radiově na panel urinohlídače.

0/0
28.6.2009 18:45

Majklova_proxy

Re: Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

Pokud prijdete na plovarnu a hupsnete do brouzdaliste s ceduli "zde se moci do vody", budete si pak stezovat? Asi ne, co? Proc byste si potom stezovala na kour v podniku, ktery je ocividne kuracky?

0/0
28.6.2009 18:47

Haidy

Re: Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

Asi proto, že není možnost volby. Mnoho hospodských volí kuřácký podnik, protože převážná většina pivařů jsou kuřáci. A proč by si kazil tržby a vynakládal další peníze na rozdělení podniku na část kuřáckou a nekuřáckou. A mezi námi, jak zabránit kouři, aby nelez z jedné místnosti do druhé, hlavně když tudy neustále probíhá obsluhující personál? A kde jsou pak práva a svbody nekuřáků?

0/0
28.6.2009 19:10

Haidy

Re: Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

Nemluvě o problému, který se rozebírá o kousek níže.

0/0
28.6.2009 19:18

Majklova_proxy

Re: Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

Prava a svobody nekuraku jsou presne v tom, co popisuje autor.

-

Nekuraci nic jako pravo_obedvat_v_nekuracke_hospode NEMAJI. Maji SVOBODU volby bud jit do restaurace jaka se nabizi (byt by byla kuracka), nebo jet nekam dal, kde maji nekurackou, nebo zustat doma. Obed nekde venku je naprosto zbytna sluzba, nekuracka restaurace je proste neprilis rozsirena nabidka, takhle jednoduche to je.

-

Analogicky ja taky nemam pravo zaplavat_si_v_omlympijskem_bazenu, ale jen volbu, smirit se s mensim, nebo jet plavat buhvikam, nebo si napustit vanu, Podobnych prikladu vymyslim tisic.

0/0
28.6.2009 19:21

Haidy

Re: Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

Tak a jsme u toho. Čílení se nad ohrožením z možnosti zavádění pouze nekuřáckých hospod a na druhé straně svobodná volba. Tak až k tomu dojde, s čímž naprosto v dohledné době nepočítejme, je tady taky svobodná volba: Nechat si hospodu a udělat z ní nekuřáckou nebo ji předělat na cukrárnu. Nebo jít podnikat do jiného oboru. 

0/0
28.6.2009 19:29

Haidy

Re: Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

Taky bych podobných příkladů vymyslela dost. Ale možná už nebudou tak lukrativní. A o to tu kráčí nebo ne?

0/0
28.6.2009 19:32

Majklova_proxy

Re: Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

To neni volba, ale diktat - regulace svobodneho podnikani ze strany statu, ktery zadna podnikatelska rizika nenese.

-

Nekuraci v podstate chteji, aby k jejich konkretni poptavce nekdo (zakon?) zajistil trzni nabidku. Na fungujicim volnem trhu. Neni to nesmysl?

0/0
28.6.2009 19:40

Haidy

Re: Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

Tak moment. Nesmysl, jako ten fungující volný trh? Snad až tak zlé to nebude.

0/0
28.6.2009 19:52

Majklova_proxy

Re: Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

Mame trh. Na trhu nabidku (muzu si vybrat produkt, rozsah servisu, ceny, specializova se na cilovou skupinu zakazniku...) a poptavku (kdyz chci sesli levnou a cervenou, drahou cernou si nekoupim). Kde se nabidka a poptavka protnou, dochazi k obchodu. Pokud je na trhu previs nabidky, nekteri proste zkrachuji. Pokud existuje neuspokoena poptavka, nekdo tu diru zaplni. Je to tak?

-

No a ted, zda se, by nekdo chtel legislativne upravit trzni nabidku, jinymi slovy urcit "Ty budes nabizet takovou sluzbu, Tve plany nas nezajimaji". Dava to smysl?

0/0
28.6.2009 20:12

Haidy

Re: Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

Díky za péči. Fakt až tak podrobně jsem ji nečekala. Bez ironie.  Ne, že bych neměla zájem tady větrat klávesnici, ale můj čas vypršel. Tak se všichni dobře bavte a dorazte do zdárného konce víkendu.R^ 

0/0
28.6.2009 20:21

Majklova_proxy

Re: Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

K sluzbam!

0/0
28.6.2009 20:42

lada222

Re: Tobě čůrání do vody v bazénu asi připadá normální,

Presne tak.

0/0
28.6.2009 20:54

Vrah

S jedinou výhradou

Souhlasím s vámi, leč s jednou výhradou.

Na žádném pracovišti se dle zákona nesmí kouřit; s výjimkou restaurací.

Zaměstnanci kuřácké restaurace si nemohou vybrat tak snadno jako zákazník, jestli do ní budou nebo nebudou chodit.

0/0
28.6.2009 18:08

Godfrey

Re: S jedinou výhradou

Tak tohle je zajímavá věc, s touto připomínkou zatím nikdo ze zapálených zastánců plošného zákazu nepřišel. Na druhou stranu mě hned napadá srovnání třeba s horníky.

0/0
28.6.2009 18:14

Vrah

Re: S jedinou výhradou

Zkusil bych srovnat platy horníků a pinglů. Horník má dozajista vysoký rizikový příplatek a odchází tuším do důchodu výrazně dřív. Takový číšník jistě nemá nikterak závratný plat a nebýt spropitného…

0/0
28.6.2009 18:20

Majklova_proxy

Re: S jedinou výhradou

I takovem pripade zamestnanec vstupuje do pracivniho vztahu dobrovolne. Treba by mohl jit do cukrarny v sousedstvi ... kde ale treba ta dyska nejsou takova. Nebo by mohl jit na postu tridit baliky. Toz zvazi alternativy a zjisti, ze kuracke prostredi mu za misty celkem zajimavou praci a diskrece stoji. Mne to prijde fer...

0/0
28.6.2009 18:50

rezjir

Re: S jedinou výhradou

Nicméně zůstává faktem, že na pracovišti se kouřit nesmí.

0/0
28.6.2009 18:54

Majklova_proxy

Re: S jedinou výhradou

Nesmi? Vubec nikdy? Ani kdyz si zridim malou kancelar v niz budu sam nebo se dvema dalsimi silnymi kuraky?

-

Ja literu zakona nastudovanou nemam, nicmene pokud se bavime o pracovne-pravnim vztahu, takovy zakaz se tyka jen zamestnance (a nikoli hosta), ne?

0/0
28.6.2009 18:57

Vrah

Re: S jedinou výhradou

Mně to fér nepřijde. Fér by mi přišlo, kdyby neměl problém sehnat práci v oboru a v nekuřácké provozovně. Kdyby si opravdu svobodně mohl vybrat.

Teď si představte, že se zaregistruje na pracáku a oni mu dají adresy několika kuřáckých hospod – když odmítně, nemá nárok na podporu.

S mírnou troškou demagogie mi to připomíná, až budou nezaměstnané posílat z pracáku do bordelů – a zkuste odmítnout…

0/0
28.6.2009 18:54

Majklova_proxy

Re: S jedinou výhradou

"Svobodne vybrat" si kazdy muze jen z pracovnich nabidek, ktere jsou aktualne na trhu. Zvlast v posledni dobe je spousta lid rada, ze sezene "aspon neco".

-

Nemyslim, ze by restaurace a hospody zhusta zadavaly mista na UP. I kdyby ale doslo k pripadu jak jej popisujete, asi by zamestnanec mohl nekuracke prostredi vyzadovat, podle zakona mozna zamestnavatel ma povinnost takove prostredi zajistit. V praxi si to ale predstavit nedovedu.

0/0
28.6.2009 19:13

rezjir

Re: S jedinou výhradou

Ze zákona musí pracovní místo hlásit.

0/0
28.6.2009 20:42

Majklova_proxy

Re: S jedinou výhradou

Ze by korporace hlasila uvolnene misto sekcniho reditele? Muzes doplnit o ktery paragraf jde?

-

Jako hospodskej bych na UP nespolehal, zkusenych lidi je na trhu pretlak. Pokud mi poslou cikana co neumi poradne cesky nebo by mi z jineho duvodu nezapadl do prostredi a kolektivu, proste ho nevezmu. Tak jsem to myslel, pravo na vyber zamestnance ma zamestnavatel.

0/0
28.6.2009 20:47

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS